6 Mart 2012 Salı

LAZANYA

Cenevre`ye bahar geldi. Biraz erken oldu ama bence hic sakincasi yok, piril piril gunes ve kus sesleri ile uyaniyorum, gelde enerjik olma icim kipir kipir cosmus gidiyorum tutana ask olsun.Bu yuzdendir ki ! bloguma girmek, evde durmak istemiyorum, gozum disarda, malum kisin aldik kilolari simdi verme zamani yani napiyoruz bol bol yuruyoruz.....YASASIN..... Uzun zamandir yaptigim lazanyanin tarifi yazmak istiyordum kismet buguneymis...Genelde ilk gelen misafirime daima ve daima yaparim hem kolay hem havali ...Buyrun burdan iste LAZANYA ` miz.... Ben hem sebzeli hem de kiymali, bazende kiymali sebzeli karisik yapiyorum, maksat tavsan sebze yesin....
Bu karisim sebzeli: icinde bir kabak ,havuc rendesi, bir rezene, bir sogan ve bir kac dis sarimsak hepsini ayni anda kavurup baharatini tuzunu ekliyorsunuz biraz acili olusa daha guzel bence....
Bu da kiymalisi yine bol sogan sarimsak ve sogan ve domates sosla hazirlaniyor onemli olan her iki harcinda sulu hazirlanmasi...
Besamel sos : herkesin bildigi un,yag,sut,su ve bir cimdik (ayyyyy)tuz. yine bunu da biraz sulu hazirlamakta fayda var... Harci ve sosu hazirladiktan sonra yapacaginiz kabin dibine sosdan bir kepce dokuyorsunuz uzerine barilla marka plaklar tekrar sos ve harc, tekrar plaklar sos ve harc , son olarak plaklar sos uzerine mozerella peyniri ve buzdolabinda 3-4 saat bekletiyorsunuz ya da birgun onceden yapip hazirliyorsunuz... Goruntu veremiyorum pistikten sonra hemen bir yeme telasi oldugundan arada kayniyor.. Kucuk bir hatirlatma firindan cikardiktan sonra hemen sicak sevis yapmak iyi oluyor cunku aninda suyunu cekip borek gibi olabiliyor..artan lazanyalarinizi tekrar isitmaniz gerektiginde biraz su ve sutle islatirsaniz tekrar tazeleniyor...
Bunlarda oglumla yaptigimiz kurabiyeler sekiller kendilerine ait...lazanyalarin uzerine bir bardak cay ile iyi gider.... AFIYET BAL SEKER OLSUN:)

3 yorum:

Hayat Mutfakta Guzel dedi ki...

Yiyen birisi olarak söylüyorum ki nefis, ellerine sağlık...

Adsız dedi ki...

Sen iste Ben sana yine yaparim...canim benimmmmmm

crispy dedi ki...

Yami yami ....Ben dietteyim lazanya midemi guruldattı.

Kurabiyelerin şekilleri çok güzel eminim tatlarıda güzeldir.

İkinizinde ellerinize sağlık