28 Mart 2012 Çarşamba

ERITRE

Sali gunu fransizca kursunda yeni bir sey ogrendim ve hemen anlatayim dedim, soylemezsem olmaz catlarim falan :!!!!!?*"+:!/&%ç¨ Afrikada bir ulke adi " Etat de l`Erythrée" hic duymamistim. Kizil denizin yaninda, Etopyadan ayrilmis, bagimsizligini ilan etmis, yanlis anlamdiysam 1990 larda falan..Ulkede 9 ayri dil konusuluyormus, egitim dilleri kendi yerel dili ve bunun yaninda Ingilizce ve italyanca .... zaten yillarca Italyan somurgesi olmus ardindan Etopyanin. Sonuc olarak somurge olmak o cografya icin oldukca normal... Daha cok sasidigim bir baska seyde ulke isminin yunanca kirmizi demek olmasi kendi dillerinde kendi kulturlerinden degil isim tamamen yunanca. Italyanin bu iste parmagi var sanirim.. Ulke yeralti zengini ozellikle petrol, dogalgaz ve altin madenleri var ama zenginlikler hooooppppp batilinin cebinde kacinilmaz sonuc, insanciklarda ekonomik nedenlerle (fakirlikten bikip) gocup, kacip gelmisler Cenevre`ye...Tipik afrika ulkesi ... Sinif arkadasimiz sagolsun geleneksel yemeklerini yapip getirmis ucundan da olsa denedim, yeni tatlara alismam zaman aliyor ama alisinca herseyi de cuburlop mideye indiriyorum,masallah artik sevmedigim sebze kalmadi 35.imden sonra kereviz,enginar,bamya yemeye basladim ve hatta cok sevdim daha enterasan bir seyde hayatim boyunca tadina dahi bakmadigim iskembe corbasi falan canim cekiyor.Cusss yani....NEYSE...Konuyu dagitmayalim.!
Sepetler cok sik ama dimi...ben cok sevdim....
Bir yanimda Srilanlali bir yanimda Vietnamli....ortada BEN (*.*)

6 yorum:

Hayat Mutfakta Guzel dedi ki...

eh hadi bahar geldi sen durdun, şöyle yaz biraz...

ikisatirdokturmelik dedi ki...

Aynen oyle oldu....bahar geldi bana da kal geldi !

Hande dedi ki...

Yeeey! Aramiza hosgeldin. Sokaklarda gezmekten elin klavyeye gitmiyor bakiyorum.

ikisatirdokturmelik dedi ki...

Seker hava guzel, benim hava guzel..attim
kendimi sokaklara...

Adsız dedi ki...

Peki şimdi bu görüntüler fransızca kursundan mı yemek kursundan mı? :D

Adsız dedi ki...

Sanırım son girilen yorumlardaki tüm adsız benimmm. Şule