27 Ocak 2012 Cuma

KAHVALTI

Nasil karanlik bir gun.Yapacak hicbr sey yok sikici, melonkolik...
Televizyonda Seyyal Taner , bloglari soyle bir gezdim sevgili Meliha yumurtali ekmek anlatmis, arkadasim bir bardak dumani ustunde sicacik bir cay ve yaninda biskuvi demis..
Bunlarin hepsi beni aldi goturdu...Zaten su siralar 80' lerden 90'lardan bahsetmek a la moda olmus , bunlarla karsilasmak ne kadar yas aldigimizi tekrar tekrar hissettiriyor..oysa ki daha 25 ' im :)


Ama ben bugun annemi cok ozledigimi hissettim. Haftasonlari Kahvaltilarinin vazgecilmezleriydi yumurtali ekmek, biz ona balik ekmek derdik o zamanlar cok sevmezdim. benim favorim firinda peynirli yumurtali ekmeklerdi.
Yaz tatillerinde anneannemlerde Kahvaltilar icin peynirli pideler yaptirilir yada firindan sicak ekmek alinir icine bol tereyag surulur uzerine tulum peyniri koyulur ve arkasindan yumul ekmege kokulu kokulu...peynirlerin, ekmeklerin kokusu, tadi kalmadi artik, o da imitasyon ne yazik....


Bunlari yazarken benim haftasonu kahvaltilarim nasil diye dusundum. Benim ki cocuklugumdaki en
sevdigim ,firinda ekmek yaninda bol domates,biber uzeri hafif sumak ve zetinyagli, biraz ceviz, biraz parades kizartmasi super daha ne olsun. kapanisi cayin icine kurabiye batirmaca...offffffff..... tavsana da alistirdim...umarim buyudugunde kokusu hep kalir aklinin bir kosesinde....

Ama en guzeli haftasonlari yada yaz tatillerinde butun ailenle birlikte kocaman bir masanin etrafinda toplanip yanimizda minyaturlerimizle birlikte cocuklugumuzdan bahsetip nemli gozlerle kendi cocuklarimiza bakmak, herseye gulmek anneyi babayi kizdirmak.
Tekrar cocuk oluyoruz gercek anlamda cocuk sirtimizdaki anne ve es olma durumunu bir tek orada birakiyoruz.Onlarin yaninda yine tek oluyoruz...Ne kadannnnnnnn guzel, ne mutluuuuuu......

YASASIN COCUK OLMAK....

2 yorum:

Unknown dedi ki...

Senin canın sıkılmış yavrum... Çık biraz insan içine karış. Ne demiş ünlü hava durumu sunucusu Hülya Gül: "havalar nasıl olursa olsun, sizin havanız iyi olsun!"

crispy dedi ki...

bazen benimde anne özlemim tavan yapıyor,yüreğim sıkışıyor